Borovnice – kraljice med superživili

Po ugotovitvah zdravnikov in prehranskih strokovnjakov spadajo borovnice v sam vrh lestvice superživil. Drobne temnomodre, skoraj črne jagode so prava zakladnica hranilnih in varovalnih snovi.

Borovnice spadajo v sam vrh lestvice superživil

Superživila so povsem običajne rastline, ki se od drugih živil razlikujejo po bogati vsebnosti hranilnih snovi. Zato nas ne preseneča, da spadajo borovnice v trojico najpomembnejših vrst super hrane.

V na videz majhnih jagodah se namreč skriva toliko antioksidantov, kolikor jih vsebuje petkratna količina korenja, jabolk, brokolija ali buč.

Borovnice prav tako vsebujejo vrsto rastlinskih in drugih hranilnih snovi, polifenole, salicilno kislino , karotenoide, prehranske vlaknine, folate, riboflavin, niacin, B vitamine, vitamin C, vitamin A, vitamin E, kalij, magnezij, kalcij, mangan, železo in zelo malo kalorij.

Borovnice so najboljši vir antioksidantov

Borovnice naj bi imele eno najvišjih vsebnosti antioksidantov med vsemi v vrstami sadja in zelenjave. Antioksidanti ščitijo vaše telo pred prostimi radikali, nestabilnimi molekulami, ki lahko poškodujejo vaše celice ter prispevajo k staranju in različnim boleznim.

Študije kažejo, da borovnice neposredno povečujejo raven antioksidantov v telesu.

Temnejše so borovnice, več antocianina vsebujejo.
Temnejše so borovnice, več antocianina vsebujejo.

Borovnice lahko pomagajo pri preprečevanju bolezni srca

Zdi se, da so borovnice pomembno superživilo tudi za ljudi z visokim krvnim tlakom, ki je glavni dejavnik tveganja za bolezni srca.

Prav tako borovnice ščitijo holesterol v krvi pred poškodbami. Prosti radikali namreč ne vplivajo le na vaše celice in DNK. Problematična je tudi oksidacija vašega ”slabega” holesterola LDL, ta naj bi bila ključni korak v procesu nastanka bolezni srca.

V osemtedenski študiji so debeli ljudje, ki so imeli visoko tveganje za srčne bolezni, po uživanju 50 g borovnic na dan opazili 4-6-odstotno znižanje krvnega tlaka in zmanjšal oksidacijo LDL-a za 27 %.  Podobne učinke so opazili tudi v drugih študijah, zlasti pri ženskah po menopavzi.

Borovnice lahko pomagajo uravnavati krvni sladkor

Borovnice vsebujejo malo sladkorja in so dober vir vlaknin, zato imajo nizek glikemični indeks (GI). To lahko skupaj z visoko vsebnostjo flavonoidov pomaga izboljšati občutljivost na inzulin, ki je pomembna za uravnavanje ravni sladkorja v krvi.

Borovnice krepijo imunski sistem

Borovnice krepijo imunski sistem in varujejo celice pred bakterijami, zato uživanje borovnic preprečuje prehlade ter zmanjšuje možnosti infekcij in bakterijskih okužb, predvsem v prebavilih in sečilih.

 

100 g IronBerry borovnic v prahu = 1 kg svežih sadežev

V 100% prahu borovnic boste našli novofundlandske gozdne borovnice. Le-te so manjše kot druge borovnice, njihova povrhnjica pa je veliko debelejša, saj rastejo na območju s hladnejšo podnebno klimo

Največ hranilnih snovi najdemo v povrhnjici jagod, zato naše borovnice v prahu predelujemo iz celih plodov. Dokazano je, da novofundlandske divje borovnice vsebujejo 10-krat več antioksidantov od preostalih borovnic.

Borovničev smuti
Borovničev smuti

VIRI:

Analysis of botanicals and dietary supplements for antioxidant capacity: a review https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/10995120/

Procyanidin, anthocyanin, and chlorogenic acid contents of highbush and lowbush blueberries https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/22175691/

Absorption of anthocyanins from blueberries and serum antioxidant status in human subjects https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/12475297/

Polyphenols: Benefits to the Cardiovascular System in Health and in Aging https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3820045/

Blueberries decrease cardiovascular risk factors in obese men and women with metabolic syndrome https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/20660279/

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja